Partioon ilmoittautuminen

Tältä sivulta löydät tietoa kuinka ilmoitat itsesi tai muun henkilön (kuten lapsen) partioon. Partioon ilmoittaudutaan liittymällä Suomen Partiolaisten ja paikallisen partiolippukunnan (tässä tapauksessa Tervaksentekijöiden) jäseneksi yhteisellä jäsenhakemuksella.

Partiotoimintaan tutustuminen

Partioon voi tutustua maksutta kolme kertaa, jolloin on voimassa tutustujan partiovakuutus. Tutustumisesta kannattaa sopia ryhmän johtajan (yhteystiedot) kanssa. Jos partiota haluaa jatkaa kolmen kerran jälkeen, on tehtävä päätös partioon liittymisestä ja täytettävä jäsenhakemus.

Näin ilmoittaudut partioon eli liityt jäseneksi

1.Täytä sähköinen jäsenhakemus
2.Merkitse lisätietoja-kenttään, mihin ryhmään lapsi on tulossa.
Muista tarkistaa, että ryhmässä on tilaa ryhmät-sivulta.
3.Syötä lapsen tietoihin vain lapsen omat yhteystiedot.
+Jos lapsella ei ole puhelinnumeroa, syötä kenttään esim. nollia (000…)
+Älä syötä lapselle huoltajan sähköpostiosoitetta. Huoltajan tiedoille on oma kenttänsä, eikä rekisterissä saa olla samaa sähköpostiosoitetta usealla henkilöllä. Kaikki sähköpostit lähetetään aina huoltajalle.
4.Kun jäsenhakemus hyväksytään, huoltaja saa automaattisen sähköpostin, joka sisältää huoltajan asiakasnumeron ja ohjeita.

Jos jäseneksi pyrkivä henkilö on jo jäsen jossakin lippukunnassa tai jäsenrekisteriin merkitty huoltaja, kirjaudu olemassaolevilla tunnuksilla asiointipalveluun ja täytä jäsenhakemus. Lippukuntaa vaihtaessa ilmoita edelliseen lippukuntaan jäsenyyden päättymisestä. On myös mahdollista olla usean lippukunnan jäsen.

Jos jäseneksi pyrkivä henkilö on ollut:

• partion jäsen tällä vuosituhannella
  • tilapäisenä tapahtumaosallistujana alle 6 kk sitten partion tapahtumissa

ÄLÄ täytä jäsenhakemusta, vaan ole yhteydessä lippukunnanjohtajaan, sihteeriin tai jäsenrekisterinhoitajaan (Yhteystiedot).

Asiointipalvelu, jäsenrekisteri Kuksa ja PartioID

Suomen Partiolaisten jäsenrekisteri Kuksa löytyy osoitteesta kuksa.partio.fi.

Asiointipalvelu asiointi.partio.fi, joka on toinen käyttöliittymä jäsenrekisteriin.